Ja, låt oss sjunga igen!!

Jag hoppas att ni alla mår bra! Jag börjar äntligen bli bättre från min förkylning. Men tyck inte synd om mig, jag vara bara sjuk i fem dagar, men det kändes så länge eftersom jag inte kunde sjunga! På FEM dagar, det är en så lång tid för mig. Men nu är jag bättre och tidpunkten kunde inte vara bättre heller, eftersom ikväll så sjunger kören som jag är med i, i kyrkan. Den första fredagen i varje månad så sjunger vi på något som heter Sinnesron. Och det är för alla att komma och lyssna på, men framför allt för människor som kämpar för att bli bättre från missbruk, eller familjemedlemmar till en missbrukare eller vem som helst som behöver stöd egentligen.

Och jag har pratat en hel del om detta på min snapchat, så jag har fått frågan om jag är kristen. En troende som går till kyrkan. Och jag kan svara på det med, jag tror inte på en Gud. Jag tycker det är för mycket hemska saker händer med oskyldiga människor, djur och även jorden för att det ska finnas en Gud. Och jag har inte vuxit upp i ett hem som är troende heller, så jag började inte ens tänka på sånt för en ganska sent. Men i Sverige firar vi ju de kristna traditionerna, som en "standard", så det har jag från när jag var liten. Som jul och påsk. Bara inte religiöst. Men jag tror på andar, kärlek och lika värde i varje själ och det kan vara en högre makt för mig.

Så jag gick aldrig till kyrkan. Som aldrig någonsin. Jag var faktiskt ganska rädd för att gå till kyrkan, eftersom jag kände så felplacerad där. Men jag började att gå naturligtvis när jag blev bröllopsfotograf, eftersom det är ju där många bröllop är. Och sedan jag gick med gospelkören Up To You, från början visste jag inte att vi skulle ha så mycket framträdanden i kyrkan, men det har vi. Så jag började vänja mig vid kyrkan, och jag ser alla vackra människor som är där och hur de har alltid en hand för att sträcka ut till alla. Och det är så vackert för mig att se som en troende på allas lika värde. Jag brukar bara ignorera Gud delen av det.

Och som en gospelkör-medlem så har texterna en hel del Gud, Jesus och Herren i dem. Och jag vill alltid tro på vad jag sjunger och jag har svårt att relatera till vad människor känner när de tänker på sin Gud. Så i mitt huvud ändrar jag nästan alltid ordet till exempel "Gud" till Kärlek. Eftersom det är något större och helande. Och en trygghet. Kärlek får oss att känna oss trygga.

Wedding-Tiffany-and-Lars-Granso-slott-Vastervik-10-juni-2016-photographer-Rebecca-Hansson-11

Jag lägger ut en stor del av min sång och kören på snapchat, så om du är intresserad av att höra det eller bara följa mig på min vardag, är mitt namn på snapchat: Speedwaybecca

 

ha det gött !